Program for Mona Hellesnes uke 17

Konferanse om fornybar energi, generalforsamling i Hordaland Teater og Christiekonferansen. Dette er uken til fylkesvaraordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Mona_Haugland_Hellesnes

Foto: Reinhold Kager

Mandag 22. april:
Fornybarkonferansen
Fornybarkonferansen arrangeres i 2013 for tredje gang. Konferansen het i fjor 7-fjellskonferansen, og hadde 450 deltakere. Målgruppen for konferansen er hele næringskjeden fra leverandørindustrien via energiprodusenter til brukere av kraft. I tillegg rettes det mot embetsverk, politikere, studenter og andre som har interesse for fornybar energi. Arrangørene er Norsk Industri, Bergen Næringsråd, Norsk Klimastiftelse og BKK. Les mer på fornybarkonferansen.no.

Tirsdag 23. april
Fornybarkonferansen
Viktige konferanser går over to dager.

Hordaland Teater
Hordaland Teater er et nynorskteater rettet hovedsaklig mot barn og unge. På denne dagen er det generalforsamling, og fylkeskommunen er en stor eier av teateret, så fylkevaraordføreren deltar. Les mer på hordalandteater.no.

Onsdag 24. april
Fylkesutvalg
Fylkesutvalget er det nest øverste politiske organet i fylkeskommunen. Les om hvilke saker som kommer opp her.

Torsdag 25. april
Christiekonferansen
Christiekonferansen arrangeres av Universitetet i Bergen og er en møteplass for akadamia, politikere og næringsliv. Temaet for årets konferanse er Kunnskapens betydning for velferd. Se programmet her.

Generalforsamling BKK
BKK driver med kraftproduksjon- og distribusjon og er et av Norges største selskaper i dette feltet. På torsdag har de generalforsamling. Les mer om BKK på nett her.

Fredag 26. april
Utdeling av miljøfyrtårnsertifikater
Miljøfyrtårn er en sertifiseringsordning for virksomheter som er miljøvennlige og viser samfunnsansvar. Denne fredagen deler Mona ut sertifikater for dette i Bergen kommune.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**