Les heile innlegget hun holdt her:
Kjære landsmøte
Mange i denne salen hadde sikkert eit heilt ok forhold til karakterar når de sjøl gjekk på skulen: men det er fordi de var flinke! Alle liker å få bekrefta at ein er over gjennomsnittet! Men er du ikkje i denne gruppa blir du ikkje nødvendigvis like motivert. På veldig mange elevar, er det faktisk heilt motsatt- karakterane dempar arbeidsinnsatsen. Me har tal på at rundt 20-30 % av elevane blir motivert av ytre faktorar som karakterar.
Målet for all undervisning i skulen er å sikre at alle elevar har eit maksimalt læringsutbytte i forhold til forutsetningane. Maksimalt læringsutbytte. Korleis kjem me dit? Det kan forsking fortelje oss mykje om.
Ein av dei viktigaste skoleforskarane i verda i dag, Hattie, har rangert 138 tiltak etter om dei virker, ikkje gir utslag eller rett og slett hemmar læring – og dei fleste tiltaka til Kristin Halvorsen er av dei to siste kategoriane
Kva er så topp 5 på denne lista? Jo, det er Venstre sin skulepolitikk: sats på læraren! Det som verker er det som skjer i klasseromet: tydelige og kompetente lærarar i fagdialog med elevane. Det er denne relasjonen som er utgangspunkt for læring.
Dersom pedagogane som arbeider i skulen hadde trudd det var karakterar i barneskulen som skal til for å få meir læring og bedre ferdigheter ville det vore eit krav frå skulane om å innføre dette. Det er ikkje vanskelig å setja karakterar, det er stort sett veldig lett lærarar ønsker ikkje karakterar på barneskulen fordi erfaringa har vist at det ikkje er det som er svaret. Det er eit blindspor når målet er meir læring. Altså: nei til karakterar i 7. – men ja til Venstre sin satsing på læraren!