Oppland Venstre på landsmøte

Venstres landsmøte avholdes på Fornebu 12. — 14. april. Leder i Oppland Venstre, Ketil Kjenseth, tok fra talerstolen til orde for en kommunereform for bedre helse- og omsorgstjenester.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Trine Skei Grande

Foto: Jan Kløvstad

Leder Trine Skei Grande presenterte i sin tale til landsmøtet blant annet 10 punkter for hvordan Venstre skal bygge en bedre skole i Norge. Hun fortalte hvordan Venstre vil gjøre forskjell i en blågrønn regjering:

«Vi skal vise at Venstre er den avgjørende forskjellen på om vi skal ha varig vern av Lofoten, Vesterålen og Senja. At Venstre er den avgjørende forskjellen på om vi skal beholde pappakvoten. At Venstre er den avgjørende forskjellen på om vi skal ha en human politikk for asylbarna.
Vi skal vise at Venstre er det sosiale, radikale og liberale alternativet i norsk politikk.
Forskjellen kan oppsummeres i to enkle ord som samtidig speiler alt som vi sosialliberalere står for:
De to ordene er: Folk først.»

Ketil Kjenseth

Foto: Silje England

Opplands leder og førstekandidat presenterte et norsk helsevesen hvor systemet under den rødgrønne regjeringen er viktigere enn pasientene. – Av 200 milliarder til helse og omsorg brukes minimalt til innovasjon på feltet, sa Kjenseth.

Ketil Kjenseth vil ha en kommunereform, for å kunne gi sterkere kommuner handlingsrom til å møte helse- og omsorgsutfordringene for framtida.

Oppland Venstres representanter på landsmøtet er Ketil Kjenseth, Gjøvik, Ingjerd Thon Hagaseth, Etnedal, Terje Rønning, Lillehammer, Sanna Sarromaa, Lillehammer, Christin Guldahl Madsen, Gjøvik, Eivind Brenna, Vestre Slidre, Kjersti B. Møller, Vestre Toten, Per Andreas Mæhlum, Lillehammer, Therese Øybrekken, Nord-Fron, Jo-Terje Høyesveen, Gjøvik, og Laila A. Skåden, Øyer.

Landsmøtet live.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**