Trine Noodt – stortingskandidat

Trine Noodt, Stortingskandidat for Finnmark Venstre 2013

Foto: Silje Englan

TRINE NOODT (45) – STORTINGSKANDIDAT

Trine Noodt fra Alta er Finnmark Venstres stortingskandidat 2013. Hun er fylkestingsrepresentant for Venstre i Finnmark fylkesting, gruppeleder i Alta kommunestyre og hovedutvalgsleder for oppvekst og kultur i Alta kommune. Hun er også direktevalgt landstyremedlem for Venstre, og vara til Venstres sentralstyre.

Bakgrunn
Trine Noodt er kunstfagkandidat fra Kunsthøgskolen i Bergen, med 20 års erfaring som billedkunstner og selvstendig næringsdrivende. Hun har bred erfaring som politiker, og er i sin 4.periode som folkevalgt i Alta kommunestyre, der hun bla. sitter i formannskapet og planutvalget. Hun er hovedutvalgsleder for oppvekst og kultur, og er særlig engasjert i barn og unges oppvekstvilkår. Hun representerer Venstre i Fylkesutvalget og på Fylkestinget i Finnmark, og er medlem av Venstres Landstyre.

Hjertesaker
Trine Noodt er spesielt opptatt av en skole med muligheter for variasjon, god samferdsel over hele landet, næringsutvikling, et godt helsetilbud og et sterkt kulturliv.

"Jeg er engasjert i politikk fordi jeg ønsker å gjøre hverdagen bedre for de som aller mest trenger en utstrakt hånd fra samfunnet, og for å gjøre samfunnet bedre i stand til å møte ulike mennesker med ulike behov og ønsker. Jeg vil jobbe for mindre byråkrati, bedre forhold for selvstendig næringsdrivende, og et samfunn der enkeltmennesker føler seg sett og verdsatt. Jeg mener også at kunst og kultur har en sentral rolle i en god samfunnsutvikling."

"Verdiskaping og en positiv samfunnsutvikling skjer der mennesker gies mulighet til selvstendighet og frie liv. Dette er en av statens viktigste oppgaver å legge til rette for."

Kontaktinformasjon:
Trine Noodt