Aftenposten: Hans kan bli statsråd

Grimstadordfører Hans Antonsen trekkes frem som en av de mest aktuelle Agder-politikerne i en ny regjering etter valget i september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Aftenposten har foretatt en undersøkelse blant kilder i de fire opposisjonspartiene, for å finne ut hvem som kan være sannsynlige kandidater til en ny regjering. Venstres toppkandidat i Agderfylkene, ordfører Hans Antonsen fra Grimstad, trekkes frem som en av tre aktuelle kandidater fra Sørlandet – sammen med Høyres Peter Gitmark og Dagrun Eriksen fra Krf.
Les artikkelen i Aftenposten her.

Førsteamanuensis Jon P. Knudsen ved Universitetet i Agder sier i en kommentar til Fædrelandsvennen at dette er sterke

Hans Antonsen

navn som har markert seg nasjonalt. -På borgerlig side er det mange flere aktuelle navn på Sørlandet enn hos de rødgrønne, uttaler førsteamanuensisen til avisa. Han trekker også frem Venstres Helene Fladmark som en aktuell kandidat.

Hans Antonsen selv sier at hans viktigste mål nå er å bli valgt inn på Stortinget i en stor gruppe fra Venstre, slik at landet kan sikres en blågrønn regjering etter valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**