Krever storkommune innen tre år

Venstres Karl Meinert Buchholdt mener Verdal og Levanger bør være sammenslått til én storkommune fra 2016. —En sammenslått «Innherred kommune» vil bli den nest største kommunen i Trøndelag, Norges største landbrukskommune, Nord-Trøndelags største industrikommune og en betydelig handelskommune, sier Venstres Karl M. Buchholdt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Buchholdt mener at det er på høy tid at lokalpolitikerne i Verdal og Levanger setter til side sine personlige interesser og gjør det beste for innbyggerne i de to kommunene; Å slå sammen de to kommunene til en storkommune. Han mener at samfunnet har endret seg betydelig siden dagens kommunestruktur ble etablert på 60-tallet.

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

—En sammenslåing av de to kommunene fører ikke noe dramatisk med seg. De fleste av oss kan fortsette å leve det livet vi er vant til uten at man merker noe spesielt med dette, sier Buchholdt i sitt framlegg til ordfører Svarva. Les hele saken i Levangeravisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**