Ny barnehage i Fagerlia

Etter å ha fått framlagt ei grundig utredning av aktuelle tomter for ny barnehage gikk idag også Venstre inn for bygging i Fagerlia.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

I dagens kommunestyremøte var det duket for ny behandling av fremtidig bruk av tomta for Fagerlia sykehjem/ ny tomt for barnehage. I sist møte var Venstres ankerpunkt todelt; både Fagerlias beliggenhet (ikke sentrumsnært), og mangelfull vurdering av alterativ barnehagetomt – og sammen med bl.a. Høyre, FrP og KrF gikk de inn for en utsettelse av saken.

Når dagens saksframlegg kunne vise til en bred gjennomgang av PW arkitekter over aktuelle barnehagetomter og dets egnethet sett ift barnehagens framtidige størrelse og dagens forskrifter og krav, samt også tidsplan for ferdigstillelse, kunne også Venstre si seg klare til å ta en beslutning. Sammen med resten av koalisjonen gikk de inn for å utnytte Fagerlia-tomta til barnehageformål – mot FrPs stemmer som ønsket å selge tomten til privat utbygging. Et viktig punkt for Venstre var imidlertid å understreke at det også etter dette er et stort behov for sentrumsnære barnehageplasser, og at Rådmannen kan gå rett igang med å vurdere neste sentrumsnære barnehagetomt – som da bør være betydelig nærmere sentrum enn øvre Seljestad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**