Skien Venstre ønsker ny rådhusplass i Skien

Venstre ved Signy Gjærum gikk i går i HOTS inn for forprosjektet til Dronninga landskap, noe som vil gjøre rådhusplassen til en frodigere og grønnere rådhusplass med trær, hekker og blomster samt en kanal som skal simulere en laksetrapp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Rådhusplassen har i mange år vært oppe til diskusjon men det har blitt med praten, det er derfor nå gledelig at vi endelig har fått vedtatt en plan som gjør at vi får en mye mer tiltrekkende rådhusplass.
Planen er nå at den nye rådhusplassen skal stå ferdig til 17. mai 2014. som blir 200 års jubileet til den Norske grunnlov.
Det har også vært mye diskusjon rundt økonomien i dette prosjektet og i den opprinnelige planen var dette prosjektet estimert til rundt 10 millioner kroner, noe som på mange også Skien Venstre virket vel høyt. Så Venstre synes det er bra at vi nå har fått redusert kostnadene til prosjektet med 3,5 millioner til 6,5 millioner kroner og at det jobbes med å få inn eksterne midler. Venstre forsvarer investeringen med at dette er et viktig grep for å gjøre byen og sentrum mere attraktiv.

Ta: Helt ny rådhusplass

Skien Rådusplass vår