Kraftig vekst i kollektivtransporten

Ruter la i dag fram trafikktallene for 2012. Veksten i kollektivtrafikken var hele 7,6 prosent i Akershus i 2012. – Økningen er over all forventning, sier Solveig Schytz, leder av Akerhsus Venstre. – Et bedre kollektivtilbud har lenge vært en av Venstres viktigste saker, og det er derfor svært gledelig for oss at utviklingen går i riktig retning.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Solveig Schytz er glad for at flere reiser kollektivt.

Foto: Silje England Garshol

– Venstre mål er at det skal være enkelt og billig for folk å reise kollektivt. Den positive utviklingen i Oslo og Akershus er ikke tilfeldig, men et resultat av Venstre i samarbeid med de andre borgerlige partiene har tatt viktige grep og økt bevilgningene kraftig, sier Schytz. Det har gitt resultater: kollektivandelen i Akershus har økt kraftig de siste åra fra 14 % i 2007 til 21 % i 2012.

Tilsammen hadde Ruter 73 millioner påstigninger i Akershus i 2012, og bussen var det kollektive fremkomstmiddelet som økte mest. Bussen hadde 10,2 prosent vekst i Akershus.

Kontaktinformasjon:
Solveig Schytz
Epost: [email protected]
Tlf 41 62 68 22
Pressebilde i høy oppløsning (Flickr)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**