Rådmannen overlater valget til de politikerne

I desember 2012 vedtok bystyret at rådmannen skulle fortsette sitt arbeid med å få en representant fra kommunen i Trebåtfestivalens styre. I sitt saksframlegg til Nærings- og kulturkomiteen overlater han oppgaven til politikerne, og innstiller samtidig på at festivalen får et rentefritt lån på 150.000 kroner med tilbakebetaling over 3 år.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Line Granjord Paulsen tilfører styret viktig kompetanse som vil være avgjørende for videre drift i Risør Trebåtfestival.

Foto: Runar Nes

I saksframlegget fremgår også at festivalen fikk et samlet kommunalt tilskudd på 340.000 kroner i 2012, og at festivalen i januar 2013 søkte Risør kommune om lån på 150.000 kroner, noe rådmannen nå foreslår at politikerne innvilger.

Risør kommune bidrar økonomisk til flere festivaler og har ikke mulighet til å øke tilskuddet til denne festivalen mye, i hvertfall ikke på kort sikt. Dersom ytterligere offentlig finansiering er nødvendig, må dette søkes hos andre instanser, slik festivalen er i gang med, skriver rådmannen bla. i saksframlegget.

Lykke til
Risør Venstre ønsker Risør Trebåtfestival lykke til med videre drift, og håper de ekstraordinære kommunale tilskudd i 2012 sammen med det nye lånet bidrar til å sikre Risør Trebåtfestival en god og sunn økonomi fremover. Det er også vårt håp at en av kommunens ansatte med god økonomisk kompetanse blir satt inn i styret til Risør Trebåtfestival.

Saken behandles i Nærings- og kulturkomiteen 7. mars og går deretter videre til behandling i formannskapet før den avgjøres i bystyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**