-Spør om sentrumsplanen

Venstres karl M. Buchholdt vil i formannskapet onsdag 6. mars stille spørsmål om revidering av reguleringsplanen for levanger sentrum. Han tar opp saken i et spørsmål til ordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

25. juni 2008 vedtok Levanger kommunestyre reguleringsplan for Levanger sentrum. Ifølge kommunestyrets enstemmige vedtak skal reguleringsplanen for Levanger sentrum tas opp til politisk behandling igjen i 2013.

Levanger er en by med sjel, som det er verdt å besøke. Levanger har en unik trehusbebyggelse som det er verdt å ta vare på, samtidig som vi legger til rette for vekst og utvikling av Levanger by gjennom helhetlige og forutsigbare reguleringsplaner.

Byen skal blant annet romme handel, næring, leiligheter og studentboliger for å nevne noe. Det er også viktig å fylle byen med gode kulturtilbud og grøntakser, samtidig som gjennomgangstrafikken reduseres.

Kommunestyret har enstemmig bestemt at reguleringsplanen for Levanger sentrum skal opp til politisk behandling i 2013. Det er viktig for hele kommunen at det er fart i dette arbeidet, og at det ikke oppleves som om at dette blir trenert. En eventuell omregulering er ofte en omfattende og tidkrevende prosess som krever en offensiv tilnæring. Derfor er det viktig å settes trykk bak arbeidet for å få en ny politisk behandling av reguleringsplanen for Levanger sentrum i løpet av inneværende år.

Spørsmål til ordføreren:
Hvor langt har arbeidet med reguleringsplan for Levanger sentrum kommet og når kan vi vente den opp til politisk behandling?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**