Stangholmen rykker fram

Et enstemmig formannskap gikk torsdag inn for rådmannens innstilling, og dermed rykker Stangholmen et viktig skritt fram i planprosessen som må til for å skape en sentrumsnær bypark/øy på Stanggolmen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Foto: Jan Einar Henriksen

Stangholmen kom virkelig på dagsorden da koalisjonen i forrige bystyreperiode fremmet forslag om å bevilge 1,5 millioner kroner til miljøtiltak på Stangholmen. Forslaget vekket den gang sterk politisk motstand som i skarpe ordlag kritiserte koalisjonens forslag, men protestene stilnet etter forhandlinger under budsjettdebatten i bystyret og budsjetttildelingen vedtatt.

Jeg er svært glad for at utviklingen av Stangholmen nå er kommet et viktig skritt videre, sier Willy Thorsen (V) i en kommentar ti dagens formannskapsvedtak.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**