Akershus Venstres Årsmøte, dette fikk vi til!

Øystein Smidt møtte som Nes Venstres delegat på årsmøtet i Akershus Venstre i helga. Med seg i lomma hadde han forslag til uttalelse om Kongsvingerbanen og innspill til stortingsvalgprogrammet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jernbane, tog, skinner

Foto: Microsoft

Nes Venstre vedtok i sitt årsmøte å sende inn forslag til stortingsvalgprogrammet angående genmodifiserte planter og forslag til uttalelse ang Kongsvingerbanen til årsmøtet i Akershus Venstre.

Forslaget om ikke å tillate dyrking av genmodifiserte planter i neste fireårsperiode, og ikke tillate mat som er genmodifisert ved bioteknologi i Norge før uavhengige livsløpsstudier er gjennomført ble ikke vedtatt oversedt til landsmøtet. Begge var innstilt fra Hovedstryet, men årsmøtet i Akershus Venstre stemte i mot.

Nes Venstres forslag om uttalelse angående Kongsvingerbanen ble innarbeidet i en mer generell uttalelse om pendling. Den finner du her: Prioriter Akershuspendlere Her er både Kongsvingerbanen og uønsket nedleggelse av stasjoner nevnt.

I forhold til personvalg ble resultatet som innstilt fra valgkommiteen. Sesselja Bigseth ble gjenvalgt som 2. vara til fylkesstyret og Åse Birgitte Skjærli ble direktevalgt til Hovedstyret fra årsmøtet. Begge ble også valgt som varaer til årets landsmøte på hhv 5. og 9. varaplass.

Jernbane, tog, skinner

Foto: Microsoft