Kjersti Almåsvold og Tord Hustveit til landsmøtet i Venstre!

Idag ble 2.dag av årsmøtet i Akershus Venstre gjennomført på Holmen fjordhotell i Asker. Programbehandlingen for nytt stortingsvalgprogram ble sluttført, det ble valgt nytt styre, styre i Venstres Opplysningsforbund, og delegater til landsmøtet. Eidsvoll Venstre fikk vedtatt et forslag til årsmøteresolusjon.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Som lørdag var ca 90 delegater fra Venstres lokallag i hele Akershus samlet til fylkesårsmøte. Idag ble handlingsplanen og valgkampplanen for fylkeslaget behandlet og vedtatt. Årsmøtet fortsatte å behandle endringsforslag til stortingsprogrammet. I tillegg ble det valgt nytt styre i Akershus Venstre, delegater til Venstres landsmøte, styre i Venstres opplysningsforbund og valgkomite for neste årsmøte..

Eidsvoll Venstres leder Kjersti Almåsvold ble valgt til delegat til landsmøtet i Venstre, somskal gå av stabelen 12. – 14.april på Fornebu. Ungdomskandidaten på stortingsvalglisten, Tord Hustveit – også han fra Eidsvoll – ble også valgt til landsmøtedelegat.

Kjersti Almåsvold ble også valgt inn i styret for Venstres Opplysningsforbund i Akershus.

Eidsvoll Venstre fikk også vedtatt resolusjonen Senk terskelen til valglokalet!

I tillegg vedtok årsmøtet to andre uttalelser; Prioriter Akershus-pendlerne! og Grønn utvikling av Holmen. i forbindelse med den siste resolusjonen gjennomførte årsmøtet en aksjon mot bygging i strandsonen.

Delegasjonen fra Eidsvoll; Kjersti Almåsvold Knut Bakkehaug, og Tord Hustveit var godt fornøyd med fylkeslagets årsmøte. Stemningen var stor, og alle debatter foregikk i en gemyttlig tone. Stemningen gikk i taket da partileder Trine Skei Grande kom på overraskelsesbesøk som siste stopp på sin turne til fylkesårsmøter denne helgen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**