Vil ruste opp Tøyen

I helgen var det årsmøte i Oslo Venstre. Bydelslaget på Grünerløkka stilte med 16 delagater, og var blant annet med på å vedta en opprustingsplan for Tøyen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

n.a.

Foto: Anita Wold

16 medlemmer i Grünerløkka Venstre var i helgen delegater på årsmøtet i Oslo Venstre. Årsmøtet behandlet blant annet Stortingsvalgprogram og politiske uttalelser.

Politiske uttalelser
Årsmøtet vedtok tre politiske uttalelser. Den viktigste for Grünerløkka var kanskje uttalelsen om Tøyen, der Oslo Venstre går inn for å realisere potensialet til Tøyen umiddelbart.

guri

Foto: Oslo Venstre

Blant tiltakene Venstre foreslår er rask realisering av veksthuset, at Hersleb skole etableres som realfaglig videregående skole, at kommunene skal selge deler av de kommunale boligene på Tøyen for å spre den kommunale boligmassen bedre, ta initiativ til å etablere studentboliger, oppgradere Tøyensenteret og ruste opp Tøyenparken.

– Alt dette er viktige tiltak, som er nødvendig for at Tøyen skal blomstre og bli den flotte bydelen den skal være, uttalte Grunerløkkas Guri Melby.

Guri Melby var en del av Grünerløkkas delegasjon på årsmøtet. Hun er også tredjekandidat til Stortingsvalget, og står dermed på kampplass i Oslo.

Hun ser fram til å jobbe for å få fart på Tøyen.

– Det som trengs er politisk vilje og handling, sa Melby.

Les de politiske uttalelsene her:
Oslo som fornybart laboratorium
Ny energiforsyning for Oslo
Realisér potensialet på Tøyen

Fire delegater fra Grünerløkka til landsmøtet
Årsmøtet i Oslo valgte også 30 delegater som skal reise til Venstres landsmøte i april. Blant disse er Grünerløkkas Jarl W. Alnæs, Anita Wold og Marit Vea, i tillegg til Guri Melby, som er delegat i kraft av sitt sentralstyreverv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**