Behov for lokalt samarbeid

I sin velkomsttale til fylkesårsmøtet til Rogaland Venstre tok lokallagsleder Eli Aspen til orde for et utstrakt lokalt samarbeid lokallagene imellom.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Hun kom inn på situasjonen lokalt her i Sola, hvor Venstres representanter ofte sitter alene og representerer sitt partis synspunkter i utvalgene. Hun berømmet samarbeidet som har vært mellom lokallagene på Nord Jæren det siste året, der det har blitt arrangert felles kompetansekursing, fellesarbeid om utkastet til Stortingsvalgprogram samt kommunikasjonskurs.

Det finnes fremdeles udekkede behov, og Aspen tok til orde for at også faggrupper skal samarbeide på tvers av kommunegrensene. Det kan etableres miljøgrupper, helsegrupper, oppvekstgrupper der flere Venstrelag treffes og diskuterer både politikken og utfordringene på disse områdene.

Eli Aspen

Foto: Anja Berggård Endresen

Da årsmøtet ble avsluttet idag, ble lokallaget takket av fylkesleder Kjartan Lunde for den innsats de hadde gjort i forhold til å tilrettelegge for fylkesårsmøtet. Lokalene og gjennomføringen har vært svært bra.

Sola Venstre er både stolt og takknemlig over Kulturskolens innslag under årsmøtemiddagen. Instruktør Snieguole Lapenaite og elevene Erlend Longfjeld Moen samt Sophia Ka-Yan imponerte stort. Stykker av Yiruma og Pachebel innledet årsmøtemiddagen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**