Venstre-politiker vil ha brun pub

Flere av Bærums-politikerne vil ha ølservering fra en brun pub eller kro i Gamle Sandvika. — Kommunen må strekke seg, sammen med oss politikere, langt for at denne type drift blir prioritert, sier Odd-Roar Kristensen, som representerer Venstre i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

– Når vi i dag går forbi kvartalet der kroa lå, er det utrolig stille og dødt på ettermiddags- og kveldstid. Er det slik vi vil ha det i gamle Sandvika, spør Odd Roar Kristensen (V).

Fordi minst 300 bæringer har undertegnet krav om å videreføre driften av Rådhuskroa som en kro eller pub, er det blitt en sak for kommunestyret. På møtet onsdag fikk administrasjonen i oppdrag å utarbeide en utredning, som legges frem for sektorutvalg eiendom og administrasjon.

— Når vi i dag går forbi kvartalet der kroa lå, er det utrolig stille og dødt på ettermiddags- og kveldstid. Er det slik vi vil ha det i gamle Sandvika? Nei, mener jeg, vi må finne en løsning med at en eller annen type kro eller brun pub får komme tilbake i denne delen av byen vår. Vi har nok av sushisteder, vi har nok av hvitdukede spisesteder, vi har nok av pizzasteder, konstaterer Kristensen.

Les hele saken hos Budstikka på nett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**