Øvingslokaler

I Stavanger har det vært stor mangel på øvingslokaler for de lokale bandene. Nå vil Venstres Sofie Aurora Braut Bache gi til sammen 600.000 kr til etableringen av øvingslokaler i Tanke Svilands gate.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Sofie Braut Bache, Stavanger

Foto: Mari Halvorsen

De siste dagene har saken vært mye oppe i media. Stavanger Rockeri, STAR og hele musikkmiljøet i Stavanger trenger øvingslokaler mens de venter på at Tou skal bli ferdig. De har funnet egnede lokaler, og trenger nå driftsstøtte fra kommunalstyret for kultur og idrett. Flertallspartiene i KKI har hele tiden vært positivt innstilt for å støtte øvingslokaler.

Sofie Bache vil på vegne av Venstre si at hun går fullt inn for å gi 600.000 kroner i etableringsstøtte, fordelt på KKI, formannskapet og næringsfondet til Stavanger Rockeri for å finansiere selve byggingsarbeider. Bache vil i tillegg gi ytterlige 300.000 kroner fra kommunalstyret for kultur og idrett til driftsstøtte. Driftsstøtte må vedtas årlig.

“Det er et stort behov for øvingslokaler i Stavanger, og dette behovet har vært her lenge. Nå er det på tide at kommunen gjør noe med saken. Jeg kan ikke være noen garantist for de andre partiene, men Venstre og jeg vil gå fullt inn for dette forslaget” – sier Bache.

Saken vil bli avgjort under dagens møte i kommunalstyret for Kultur og Idrett kl. 15.00.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**