Hans I. Gamst gjenvalgt i S. Land Venstre

Søndre Land Venstre har hatt årsmøte i Rådhuset i Hov med godt oppmøte.
Foruten vanlige årsmøtesaker, ble det påpekt at laget har hatt god aktivitet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Den 30. august inviterte Søndre Land Venstre til åpent møte om næringsutvikling i kommunen. Dette møtet hadde godt frammøte. Det kom representanter fra næringslivet og ledene politikere. Regiondirektør Christl Kvam, NHO Oppland/Hedmark, som innledet debatten, kom med klare råd: “Sats på det dere er gode på, kompetanseutvikling og bostedsutvikling, samt støtte småbedrifter dere allerede har”.

Søndre Land Venstre har gjennomført bedriftsbesøk til lokale bedrifter. Med opplegg og spørsmål fra Venstres bedriftskampanje vil dette arbeidet også fortsette i kommende år. Søndre Land Venstre har to representanter i kommunestyret.

Sammen med de andre partiene på felleslista; KrF og SP blir det holdt kommunerådsmøter der en gjennomgår sakene til kommunestyremøtene. Felles satsningsområder blir fulgt opp som arbeid for gode tjenester innen omsorg, skole og barnehage.

Søndre Land Venstre har også tatt opp samhandlingsreformen, bosetting i grendene og introduksjonsprogrammet for flyktninger. Spørsmålet om barnehagetilbudet og beliggenhet for den nye barnehagen i nordre del av kommunen, er blitt tatt opp i flere møter. Likeså spørsmålet om permanent godkjenning for Land Montessoribarnehage.

Etter årsmøtet består styret i Søndre Land Venstre av følgende:
Hans I. Gamst, leder, Ragnar Johansen, nestleder, Terje Brenner, sekretær,
Shahid Umar Nasir, kasserer, Juel Sagbakken, styremedlem, Hilde Røstad, varamedlem, Kåre Lindset, varamedlem, Bjørg Perstuen, varamedlem.

For styret

Terje Brenner