Lokalt engasjement: Arendal Unge Venstre initiativtaker til paneldebatt i Arendal Bibliotek

Fredag den 25. januar arrangerte Arendal Unge Venstre debatt i Arendal Bibliotek. Alle ungdomspartiene med moderparti på stortinget stilte opp med 1 eller 2 debattanter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Ca 30-35 hadde møtt opp for å følge den spennende debatten mellom framtidens talsmenn og kvinner fra Agder.
Nils Petter Vigerstøl tok på seg jobben som ordstyrer og ledet 2 intense debatter.
I miljødebatten ble lokal kommunaltransport et sentralt tema som de Rød-grønne og de borgerlige naturlig nok hadde ulike meninger om. I miljødelen debatterte Andreas Landmark (Sosialistisk Ungdom), Sunniva Folgen Høiskar (AUF), Kåre Gunnar Fløystad (Senterungdommen), Jacob Handegard (Unge Venstre), Jens Patrick Holmsen (Unge Høyre) og Jan Erik Buarøy (FPU).

I debatten om skattepolitikk steg temperaturen høyt opp og spesielt formueskatt ble et hett tema. De Rød-Grønne debatterte for dagens system, mens De borgerlige samlet seg om mindre skatt og mindre pengebruk fra statlig side. I Skattedelen debatterte Andreas Landmark (Sosialistisk Ungdom), Sunniva Folgen Høiskar (AUF), Kåre Gunnar Fløystad (Senterungdommen), Jacob Handegard (Unge Venstre), Eirik Jørstad (Unge Høyre) og Jan Erik Buarøy (FPU).

Initiativtaker Jacob Handegard fra Unge Venstre takket debattantene og ordstyrer for god innsats og ønsket også publikum vel hjem.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**