Mer parkering i Fremtidens bydel

I byutviklingsstyrets møte torsdag 24.januar gjorde man et prinsippvedtak på en forespørsel der utbygger ønsker å endre på reguleringsplanen ved å flytte parkeringsplasser fra kjeller til bakkenivå. Byutviklingsstyret sa at det var i orden — mot Venstre og Miljøpartiet de grønnes stemmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

"I et slikt prosjekt mener jeg at utbygger burde presentere nye tanker og løsninger i stedet for å tenke at parkering er det eneste saliggjørende. Dessverre er FrP, H, KrF og AP ikke enige med oss" sier Solveig Nilsen som er Venstres representant i byutviklingsstyret.

Bjørnsdalssletta har blitt valgt av kommunen som et område man ønsker å utvikle som Fremtidens bydel. Det betyr en sterk satsing på bærekraftige og miljøriktige løsninger, teknologiske løsninger, universell utforming og nye tanker om bomiljø.

Begrunnelsen for å ønske flere parkeringsplasser på bakkenivå, er ønsket om å etablere en nærbutikk. Utbygger mener da at man må ha et høyere antall parkeringsplasser på bakkenivå. Venstre mener det er synd at man firer på miljøkravene i et prosjekt som skal være pilot- og foregangsprosjekt og spydspiss for miljøtenkning i byutvikling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**