Årsmøtet i Asker Venstre gjenvalgte Jørgen Blom som leder

Den 24 januar 2013 hadde Asker Venstre årsmøte, og Jørgen Blom og Marit Brochmann ble gjenvalgt som henholdsvis leder og nestleder. Lokallaget fikk også besøk av 2. stortingskandidat Siri Engesæth, som holdt en inspirerende appell som opptakt til valgkampen. Årsmøtet behandlet også en politisk uttalelse for å bevare Holmen grønt og stoppe planen om utbyggingen i strandsonen ved Neselva, Holmen slipp og Holmenskjæret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det nye styret i Asker Venstre:

Leder: Jørgen Blom, 90 65 52 04
Nestleder: Marit Brochmann, 99 64 90 78

Styremedlemmer:
Harald Brevig, kasserer
Christian Steenfeldt-Foss
Marit Helene Meyer
Jostein Furulid Tellnes

Vara: Pauline Kirknes, Bjørn Jamtveit og Anja Haraldsen.

Årsmøtet behandlet blant annet årsrapporter fra styret og kommunestyregruppen, samt regnskap, budsjett og kontingent. På årsmøtet ble også valgkampen og strategien drøftet. Vi skal kjempe for Abid og Siri, men også markere våre lokale Askerkandidater Jonas Vevatne og Ingvild Tautra Vevatne. På årsmøtet ble også en politisk uttalelse vedtatt. Asker Venstre vil at årsmøtet i Akershus Venstre skal støtte oss i kampen for å bevare Holmen grønt og stoppe planen om utbyggingen i strandsonen ved Neselva, Holmen slipp og Holmenskjæret. Forslag til uttalelse om helsepolitikk ble også behandlet og vedtatt omgjort til leserinnlegg.

Asker Venstre hadde per 31.12.12 126 medlemmer per januar 2012.
Vi fikk 14 nye medlemmer i 2012!

Styret har hatt 11 møter i 2012. Alle møtene, med unntak av ett møte, ble holdt i etterkant av gruppemøtene på rådhuset. Asker Venstre hadde til sammen 5 medlemsmøter i 2012 om Venstres velferdsutvalgs forslag til 24 punkts program, nominasjon, stortingsvalgprogrammet, debatt med aktuelle kandidater på Stortingslisten til Akershus Venstres og kommunedelplanen om Holmen-Slependen.

Årsmøtet innstilte følgende tre kandidater til Venstres landsmøte på Fornebu; Ingvild Tautra Vevatne, Christian Steenfeldt-Foss og Jonas Vevatne. Årsmøtet valgte også ny valgkomite; Ingvild Tautra Vevatne, Ivar Knai og Evy Gaard, og revisor Per Erik Skjelbred.

Delegasjonen til Årsmøtet i Akershus Venstre ble også godkjent av årsmøtet:
Jørgen Blom, Jostein Tellnes, Erling Bergsaker, Jan Erik Wilhelmsen, Ivar Knai, Jonas Vevatne, Ingvild Tautra Vevatne, Jan Vevatne, Harald Brevig, Marit Helene Meyer, Christian Steenfeldt-Foss, Marit Brochmann og Ane Drougge Vassbotn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**