Gjenvalgt som lokallagsleder

Den 17. januar ble lokallagsleder Daniel Gunnarsen enstemmig gjenvalgt som leder i Askøy Venstre. Lokallaget har under Gunnarsen sin ledelse opplevd medlemsvekst og et høyt aktivitetsnivå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Daniel Gunnarsen

Foto: Daniel Gunnarsen

– Jeg ser det som en stor tillitserklæring fra lokallagets medlemmer å bli gjenvalgt til en ny periode som lokallagsleder. I året som gikk opplevde man et bredt spekter av utfordringer både organisatorisk og politisk, men lokallaget stod samlet og overkom utfordringene. I året som kommer skal vi fortsette det gode arbeidet som er påbegynt og sikre en enda sterkere forankring av liberale og miljøvennlige løsninger i Askøy kommune.

Av de politiske sakene som preget 2012, markerte Askøy Venstre seg sterk på flere områder, deriblant områdene psykisk helse, skole og miljø.

– Det er viktig for Askøy Venstre at Askøy kommune klarer å tilrettelegge og ivareta trivselen til alle dens innbyggere. Som et av landets raskest voksene kommuner, er det viktig at vi politikere klarer å følger opp både nye og gamle borgere. For å klare dette må vi politikere lytte i enda større grad til våre borgere.
Vi går inn i et nytt valgår som vil være avgjørende for landets videre framtid. Nasjonen står ovenfor store strukturelle og politiske utfordringer som må møtes med et årvåkent sinn. Tilbakemeldingene som lokallaget fikk gjennom året som gikk viser at et økende antall innbyggere ønsker forandring — forandring til det bedre. En skole som tilrettelegger for alle dens elever, et samfunn som ser individet i et hav av byråkrati og et parti som tar de miljøutfordringene som verden står ovenfor på alvor.

– Som lokallagsleder ønsker jeg i året som kommer å fremme gode liberale og miljøvennlige saker. Saker som omhandler miljøvennlig utvikling, kvalitetssikret utdanning og en verdig hverdag for enkeltmennesket. Vi skal bygge en kommune som verner om det mangfoldet som vi verdsetter så høyt. Vi skal jobbe for at de som har bygd landet får en verdig eldredom og vi skal fremme det rike kulturlivet som den vakre øyen vår har og by på. Sammen håper jeg at vi skal kunne gjøre Askøy kommune til den beste kommunen i landet.

– Utfordringene lar seg ikke vente på, men sammen skal vi klare å gjennomføre våre politiske mål, og se dem realiseres i praksis. På vegne av meg selv, tusen takk til alle sammen som har vist meg tillit; jeg gleder meg til å ta fatt på årets politiske utfordringer!

Med vennlig hilsen,
Daniel Gunnarsen