Smidt varsler avgang

Øystein Smidt ble igjen valgt til leder av Nes Venstra da lokallaget avholdt årsmøte 17. januar, men han varslet samtidig at dette blir hans siste år som leder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Smidt har vært leder av Nes Venstre i tjue år. Han har sittet i kommunestyret siden 1999, og var lenge Venstres eneste representant inntil Åse Birgitte Skjærli ble valgt inn i 2007.

Han har nå gitt signaler om at han ikke ønsker en ny periode i kommunestyret etter 2015, og sier at tiden er inne til å gi stafettpinnen videre.

Øystein Smidt er nestor i Nes Venstre. Her avbildet med Abid Raja i forbindelse med lanseringen av boka om Venstres 100 år i Nes.

– Jeg har sagt ja til å være leder et år til for å tilpasse overgangen til ny leder. Deretter blir det viktig å bruke tiden fram mot neste kommunevalg til å bygge opp ny leder som vår førstekandidat. Jeg er derfor veldig glad for at det nå er etablert både en organisatorisk og politisk gruppe med aktive deltagere, sier Smidt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**