Velkommen til fylkesårsmøte 2013

Årsmøte i Oppland Venstre for 2013 finner sted på Quality Hotel Strand, Gjøvik lørdag 9. og søndag 10. februar. Møtestart vil bli kl 11.00 på lørdag og avsluttes med lunsj på søndag. Stortingsvalgprogram, valgkamp, politikkutforming og miljøkampanje vil bli sentrale tema.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det er laget en møtebok for årsmøtet som trykkes opp. Den kan beskues ved å trykke på linken. Enkelte innstillinger, som konstituering og valg av landsmøteutsendinger, blir lagt fram i møtet.

Fylkesleder Ketil Kjenseth

Foto: Venstre

2013 er valgår og årsmøtet skal gi innspill til Venstres stortingsvalgprogram. Link til programkomiteens forslag finner du nedenfor. Fylkesleder i Oppland Venstre, Ketil Kjenseth, vil holde leders tale lørdag formiddag kl. 11.30. Venstres generalsekretær Trond Enger gjester møtet søndag og vil blant annet snakke om forestående valgkamp og Venstres miljøkampanje. Se for øvrig program for møtet.

Frist for å sende inn forslag til politiske uttalelser gikk ut 31. januar. Det er nytt av året at det ikke blir tatt inn forslag på møtet. Redaksjonsnemnd vil ut fra innkomne forslag forberede forslag til uttalelser til møtestart. Disse vil bli diskutert i møtet, og det blir selvsagt anledning til å foreslå endringer, samt å fremme sitt innsendte forslag på nytt dersom dette ikke er kommet med i redaksjonsnemndas forslag.

Fylkesstyret vil innstille på et forslag til ny valgkomitè. Sittende valgkomite vil innstille forslag på delegater til Venstres landsmøte på Fornebu 11. — 14. april. Frist for å sende inn forslag til kandidater var 31. januar.

Oversikt over antall utsendinger som lokallagene har til årsmøtet og fullmaktskjema er sendt ut til lokallagene. Fullmaktskjema legges også ut nedenunder. Dette skal innleveres på årsmøtet.

Årsmøtedelegatene velges av lokallagene. Deltagelse på årsmøtet koster 1000 kroner pr. deltager, uavhengig av om delegatene overnatter eller ikke. Prisen dekker også lunsj og middag. Prisene er uansett subsidiert av fylkeslaget.

Merkostnader for bestilt overnatting som ikke benyttes faktureres lokallagene i etterkant.

Påmeldingsfrist for delegater til årsmøtet er gått ut. Endringer bes meldt inn til [email protected] så tidlig som mulig.

Årsmøtepapirer:

Program for årsmøtet

•Skjema for endringsforslag stortingsvalgprogram

•Fullmaktskjema (tas med til årsmøtet)
•Årsmøteprotokoll 2012
Årsmelding 2012 fylkesstyret
Årsmelding 2012 fylkestingsgruppa
•Fordeling årsmøtedelegater
Innstilling valgnemnd Oppland Venstre 2013-2015
Innstilling landsmøteutsendinger og nye vararepresentanter til fylkesstyret

Årsmøteuttalelser – forslag
Hjerleid 1