Forvirret SV?

I EUB 27.12 tar SVs Ruth Birkeland æren for Akershus fylkestings vedtatte satsning på gang . og sykkelveier i Akershus, med 600 mill kr. Det er det borgerlige flertallet i fylkestinget (Høyre, Venstre, KrF og FrP) som har vedtatt budsjettet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Det var Venstre som i forhandlinger med de andre partiene stilte krav om økte bevilgninger til gang- og sykkelveier. I artikkelen kritiseres opposisjonen i fylkestinget for å ville utrede mer før pengene brukes. SV er en del av den opposisjonen, så hvem er det Ruth Birkeland kritiserer? I Eidsvoll burde man fulgt opp vedtak om tryggere skoleveier, for p. t. er det ikke prioritert et eneste prosjekt for Eidsvoll i fylkeskommunens store satsning. Og SV har vært i maktposisjon i Eidsvoll fra 2007 og frem til nå. Og Birkeland sitter selv i fylkets samferdselskomite. Vi vet ikke helt hvem Birkeland vil kritisere, men det hadde kanskje vært en idè at Eidsvoll SV først tar litt kritikk på egne vegne – for manglende forarbeid og oppfølgning. Til orientering har Eidsvoll Venstre bedt kommunen om en oversikt over prosjekter og status på dette området, som omtalt i EUB 24.12. I tillegg har vi bedt fylkesråd for samferdsel, Solveig Schytz (V) finne ut hvorfor prosjekter fra Eidsvoll ikke er med. Vi regner med at Ruth Birkeland og Eidsvoll SV blir gode allierte for Venstre i dette arbeidet.

Kjersti Almåsvold, leder Eidsvoll V
Knut Bakkehaug, kommunestyrerepr, V

(Ovenstående innlegg er trykket i EUB 02.januar).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**