Julehilsen fra Trine og Toril

Les julehilsen fra Trine og Toril til alle medlemmene i Oslo Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Trine Skei Grande

Kjære medlem,

Nå er 2013 bare dager unna. Etter en travel høst på Stortinget ser vi frem til en pust i bakken i jula, men travle tider betyr også at det er mange der ute som er opptatt av hva vi står for og som kan tenke seg å stemme på oss 9. september 2013. Det er vår viktigste jobb fremover, å møte velgere, fortelle om Venstres politikk og bevise at vi er rett valg til jobben som skal gjøres.

På Rådhuset har Oslo Venstre fått betydelig gjennomslag. Vi vil gjerne at mennesker og bedrifter skal flytte til byen fordi vi har en skole som hevder seg, ikke bare nasjonalt, men også internasjonalt, og fordi vi er en miljøby som år for år reduserer våre klimautslipp gjennom satsning på kollektivtrafikken. Oslo skal også være en kulturby med stor bredde, og en trygg by der det både skal være fint å vokse opp og fint å bli gammel. Med årets budsjettforlik fortsetter vi å føre byen videre i riktig retning.

Det blir bare tydeligere og tydeligere at en blågrønn regjering er det varme, grønne og liberale alternativet folk ønsker. Vi skal kjempe for at det blir en realitet. Vi skal få frem hvorfor det er Venstre som er avgjørende for at velgerne skal få et samfunn som setter kunnskap først i klasserommet, bevarer naturen samtidig som vi bekjemper klimaendringer, gir varm velferd til de som trenger det og legger til rette for et kreativt og nyskapende næringsliv.

Toril Berge

Fra 1. januar starter vi miljøkampanjen «En bedre hverdag» og den skal vi løse sammen. Vi skal vise at miljøpolitikk er positivt i hverdagen til folk, og engasjere med en rekke aktiviteter utover våren. Vi håper dere blir med på stand, rushtidsaksjoner og besøk til organisasjoner som er opptatt av miljø. På den måten skal vi dra i gang aktiviteten og komme i valgkampmodus gjennom hele året. Det hele avsluttes med miljødagen 5. juni. Det skal bli gøy!

Med ønsker om en flott høytid og et godt nyttår,
Trine Skei Grande & Toril Berge
leder i Venstre leder i Oslo Venstre