Ville utvide Målselvtunet nå

Formannskapets flertallsinnstilling ble snudd i kommunestyret. Bare Venstre ville ha i gang utvidelse av Målselvtunet nå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Kommunestyret utsatte torsdag utvidelsen av Målselvtunet med 8 nye dementplasser og 8 korttidsplasser for avlastning, pre- og post sykehusinnleggelse, kreftbehandling og rehabilitering, til tidligst åpning i 2017.
-Et godt politisk handverk behandlet i flere formannskaps-/kommunestyremøter, innarbeidet i tidligere planer og budsjett, anbefalt av det Faste utvalg for helse og omsorg og vedtatt av Formannskapet, ble parkert av et omforent forslag fra H, Sp, Frp og Ap. Og det er et forslag som ikke har vært debattert i det offentlige rom. Hva dette betyr for den planlagte plei- og omsorgstjenesten i kommunen, kostnader knyttet til samhandlingsreformen og et kjent vedlikeholdsbehov på Målselv Syke og Aldershjem (MSAH) på 6,6 millioner kroner er ubesvarte spørsmål, sier gruppeleder Rolf Austgard.

Rolf Ohma Austgard

Foto: Gunn Schønning Jakobsen

Venstres gruppe ble i budsjettmøtet også overkjørt da H, Sp, Frp gikk sammen med AP for å bevilge over 34 millioner kroner til Bardufoss Ungdomsskole. – Og det uten å ha gjennomført en tidligere vedtatt skoleutredning, konstaterer Austgard.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**