Larvik Venstre med tradisjonsrikt julemøte

Larvik Venstres tradisjonsrike julemøte med julemiddag på Hospitalet i Larvik ble så hyggelig og minnerikt som en kunne drømme om for de 26 fremmøtte. I mer enn 20 år har Venstre i Larvik møttes til julemøte og stedet har i alle år vært det samme, det ærverdige Laurvig Hospital, som er bygget på 1700-tallet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Nils Mathisen og Ingrid Storrønningen

Foto: Karin S. Frøyd

Musiker Nils Mathisen (bosatt på Fristad, Tjølling) som ikke er noen hvem som helst i musikkretser, underholdt den lydhøre forsamlingen med musikk og sang av høy kvalitet. Han akkompagnerte også på gitar unge Ingrid Storrønningen (17) til en spesialversjon av «Sonjas sang til julestjernen». Ingrid fremførte sangen på en nydelig måte.

Julematen bestående av ribbe med tilbehør smakte utmerket.

Julehygge rundt bordet med fra venstre Nils Mathisen, Tore Fjeldskår, Jørgen Frøyd og Jan Kulland

Foto: Karin S. Frøyd

– Varaordfører Hallstein Bast (V) benyttet også anledningen til å fortelle litt om det som har skjedd i det politiske miljø det siste året. Han fortalte om at samarbeidet i konstellasjonen (Ap, Sp, SV og V) gikk meget bra og at partiene hadde en god tone seg imellom. Han fortalte også litt om de politiske sakene som er aktuelle for tiden og takket de medlemmene som bidro på Venstres gruppemøter med synspunkter og kreative idéer.

Loddsalget gikk unna og flink medhjelper var Nora Storrønningen (9). – Venstre-quizen, utarbeidet av Simen Aares og Jan Kulland (hhv økonomiansvarlig og organisatorisk nestleder i Larvik Venstre), var en blanding av vanskelige og litt enklere spørsmål. Tydelig at den engasjerte. Til slutt markerte Venstre at julehøytiden er nær forestående med å synge "Deilig er jorden".

Julematen smakte godt, syntes fra venstre Ingjerd Beate Nyhus Larsen, Anne Marie Horntvedt, Grethe Skjelbred, Wenche Girlando og Astri Johnsen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**