Det blir 2 timers gratis parkering

Med 24 mot 5 stemmer ble det vedtatt å innføre 2 timers gratis parkering i Risør sentrum for 1 og 3 tertial (september til april) og det var kun 5 av APs medlemmer som stemte imot forslaget som nok en gang ble fremmet av de borgerlige partiene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Nå kan Risør Venstre krysse av nok et punkt på valgprogrammet og det er bra !

Foto: Runar Nes

Det lå i kortene at det ville bli en sprekk i AP gruppen og det ble bekreftet under avstemmingen der AP lederen led et nederlag i egen gruppe idet kun 5 stemte imot forslaget sier en fornøyd Stian Lund (V).

Sirkulasjon er viktig
For Risør sentrum som helhet er dette et veldig viktig vedtak ,sier Willy Thorsen (V) og peker samtidig på at det nå er vedtatt 2 timers gratis parkering. Det er ikke det samme som at det er fritt fram for beboere, ansatte, butikkeiere og besøkende å sette fra seg bilen i sentrumsgatene hele dagen.
Nå må alle gjøre sitt til at målsetningen ved 2 timers gratis parkering i sentrumsgatene blir slik vi ønsker, nemlig sirkulasjon av parkeringsplasser. Da må de som har behov for parkering hele dagen fortsatt benytte de mulighetene som finnes på Tjenna, Risørhuset og Hasdalen avslutter Willy Thorsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**