Rikspolitisk samling 8. til 9. desember

Gå ut og bli valgt! Det var oppfordringen som avsluttet Rikspolitisk samling i Oslo der alle fylkene var representert med sine førstekandidater til Stortingsvalget. Målet er en blågrønn regjering etter Stortingsvalget 2013. Fra Møre og Romsdal deltok vår førstekandidat Pål Farstad og nestleder i fylkesstyret Ragnhild Helseth som også er midlertidig utnevnt til valgkampsjef i vårt fylke.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Blågrønn

Foto: RH

Leder i Venstre Trine Skei Grande holdt tale med tema næringspolitikk med tittel “Verdier for framtida”.
Talen tok for seg både arbeidsmiljølov og skattepolitikk og forholdene spesielt for selvstendig næringsdrivende i små og mellomstore bedrifter. Denne talen er verdt å få med seg: https://www.venstre.no/artikkel/46503/

Trine gratulerte alle førstekandidatene med nominasjonen og ønsket de lykke til i valgkampen som nå er i gang for Venstre. Målet er en Blågrønn regjering, er budskapet alle fikk med seg tilbake når det nå skal jobbes frem mot Stortingsvalget 2013.

Det var en imponerende samling av dyktige politikere vi så samlet på podiet søndag da alle førstekandidatene mottok sine lykkeønskninger fra Trine og alle de andre møtedeltagerne på Rikspolitsik samling.

Førstekanidatene til Stortingsvalget 2013

Foto: RH