– Venstre vil bevare Tosterødberget

Venstre vil bevare Tosterødberget som konsekvenspedagogisk avdeling for de elevene som trenger dette, og får støtte fra Høyre og Fremskrittspartiet i dette. – Å behandle elever som sliter på denne måten hører ingenstedshjemme, sier Per Magnus Finnanger Sandsmark (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Tosterødberget

Foto: privat

Protokolltilførsel foreslått av gruppeleder Per Magnus Finnanger Sandsmark (V) på vegne av H, FrP og V:

Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre mener saken om Tosterødberget kommer på en svært lite tilfredsstillende måte. Fremtiden til Tosterødberget har vært behandlet flere ganger på 90-tallet, men fra 2005 har dagens struktur ligget fast og i gjeldende økonomiplan er det bevilget 35 mill. over to år for opprustning. I brev til adv. C. Engebretsen i tilsynsutvalget for internatet på Tosterødberget datert 7.11. i postjournalen til fylkeskommunen understreker at prosjektet med rehabilitering endelig skal settes i gang. Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre forutsetter at dette fortsatt gjelder, og at man sørger for gode og forutsigbare rammevilkår for Halden vgs, elever, foreldre og lærere. Vurderingen av det pedagogiske tilbudet og resultatene for elevene må være hovedgrunnlaget for den vurderingen som nå gjøres.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**