Årsmøtereferat 2012

Årsmøtet 2012 ble avholdt på Litteraturhuset med debatt om samfunnssikkerhet og beredskap – innledning ved Odd Einar Dørum. Nytt styre er valgt og det legges strategi fram mot valgkampen 2013! Her er referat:

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Referat fra årsmøte 2012

Frogner Venstre

Dato: 03.12.2012

Til stede: Anne-Lise Bergenheim, Marika Nielsen, Christina Apuzzo, Asta Gjetø Samuelsen, Håkon Krogenæs, Jan Mykleset, Jan Mesicek, Joachim Nahem, Ingrid Amdam, Pål Kloumann, Svein Juul Martinsen, Marit Kamøy, Ingvill Stapnes Elvestad, Jenny Nygaard, Thomas Syvertsen, Odd-Einar Dørum og Andreas Dobloug.

Møtet ble satt kl. 18:12

Møtet ble åpnet av Anne-Lise Bergenheim

ÅM 01/12 Konstituering
Godkjenning av innkalling: Innkalling er utsendt innen gjeldende frister. Det fremkom ingen bemerkninger. Innkalling og dagsorden ble godkjent.
Jan Mesicek ble valgt til møteleder
Andreas Dobloug ble valgt til referent
Håkon Krogenæs ble valg til å underskrive protokollen

ÅM 02/12 Årsberetning
Årsberetning ble delt ut på møtet. Anne-Lise Bergenheim gjorde rede for de viktigste sakene fra årsberetningen. Årsberetningen ble tatt til orientering av årsmøtet.

ÅM 03/12 Politisk debatt
Odd Einar Dørum innledet om temaet «Hvordan får vi et fredelig folk til å tenke det utenkelige». Etter innledningen ble det en kort debatt.

ÅM 04/12 Innkomne forslag
Ett forslag var innkommet til møtet: Venstres hovedorganisasjon henstiller til at deltakerne på årsmøtet blir «Venstre-venn»: Bidra med 100kr i måneden. 50 kroner går til lokallaget (Oslo V) og 50 kroner til Venstres sentralt.

ÅM 05/12 Valg
Ingvill Elvestad redegjorde for valgkomiteens innstilling, deretter ble det avholdt valg.
Valg av bydelslagsleder: Anne-Lise Bergenheim ble enstemmig valgt
Valg av bydelslagsnestleder: Marit Kamøy ble enstemmig valgt.
Valg av styremedlemmer: Det ble votert samlet over valgkomiteens innstilling:
Jan Mykleset
Håkon Krogenæs
Jenny Nygaard
Thomas Syvertsen
Asta Gjetø Samuelsen
Styremedlemmene ble valgt ved akklamasjon.
Valg av varamedlemmer: Innstillingen fra valgkomiteen ble supplert av årsmøtet. Følgende kandidater ble votert over:
Marika Nielsen
Svein Juul Martinsen
Ingrid Keenan
Natasza Sandbu
Ingvill Stapnes Elvestad
Christina Apuzzo
Varamedlemmene til styret ble valgt ved akklamasjon.
Valg av lokal valgkomite: Styret fikk fullmakt til å velge en valgkomité etter behov.
Valg av utsendinger til Oslo Venstres årsmøte februar 2013: Valgkomiteen hadde innstilt på følgene delegasjon:
BU + varaer
Styre + varaer
Einar Kjerschow
Andreas Dobloug
Bystyrevaraene (Håkon, Naomi, Ingvill og Kaare)

Frogner Venstre har 16 delegater til årsmøtet. Erfaringsmessig har Frogner Venstre problemer med å fylle delegasjonen. Styret fikk derfor fullmakt til å sette sammen delegasjonen og supplere ved behov.

ÅM 06/12 Eventuelt
Christina Apuzzo påpekte at hun ikke har mottatt e-post fra Frogner Venstre det siste halve året. Styret fikk en sterk oppfordring om å bli litt bedre på medlemskommunikasjon.

Anne-Lise Bergenheim, bydelslagsleder Andreas Dobloug, referent
(sign) (sign)