AP og Rødt stemte imot 2 timers gratis parkering i Risør i perioden september til mai

De fire borgerlige partiene (Høyre, Frp, Krf og Venstre) fremmet i formannskapet forslag om å innføre 2 timers gratis parkering i Risør sentrum i perioden september til mai. Det ville ikke representantene fra AP og Rødt og dermed falt forlaget med 4 mot 3 stemmer idet kun de tre borgerlige representantene stemte for forslaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Jeg liker ikke det forslaget uttalte AP leder, Eva Nilsen.

Positiv effekt
Det må ikke herske noen tvil om at gratis parkering har en positiv effekt på handelsbedrifter i Risør sentrum, som kjøpmann kjenner jeg svært godt til spørsmål om parkering og betydningen det har for næringsvirksomhet for jeg føler det på kroppen daglig uttalte Stian Lund (V) og stilte seg undrende til at AP og Rødt ikke ønsket å være med på å legge forholdene tilrette for handlende i sentrum.

Jeg er helt uenig med Stian Lund om at 2 timers gratis parkering er underverket som skal gjøre det enklere å handle kommenterte Eva Nilsen (AP).

AP er ikke overbevist om at dette har noen effekt, men handelstanden mener at dette har nødvendig effekt og det er nok for meg sa Viggo Larsen (H) som sammen med lill Jorunn Larsen (krf) og Stian Lund (V) ønsket å støtte handelstanden ved å innføre to timers gratis parkering i perioden september til mai.

Men det ville ikke trekløveret fra AP inkludert ordføreren og varaordføreren fra Rødt og dermed falt forslaget med 4 mot tre stemmer fra de borgerlige representantene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**