Venstre sikrer nytt Nordhordlands-samband

Venstres nestleder i Samferdselsutvalget, Alf Helge Greaker, er glad for å få gjennomslag for snøggbåt. Nå kommer også Nordhordland-sambandet på plass med ruten Knarvik-Frekhaug-Bergen. – Dette er en stor seier for Venstre, sier Alf Helge.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

– Det skal lønne seg å velge miljøvennlig, mener Greaker. – Venstre er dessuten glade for at vi kan gjøre det billigere enn den kommersielle ruten, både enkeltbillettene og periodeproduktet. Pendlerlaget med flere ønsket dessuten at det skulle være mulig å bruke samme kort på båt og buss, og slik blir det. Dette vil gjøre det mulig å ha fleksibilitet mellom båt og buss.

Nå blir det enkelt for å reise til og fra Bergen fra Nordhordland.
– Vi må få på plass korresponderende busser og tilpasse til knutepunkter i sentrum, sier Greaker. – Da vil brukerne få fullt utbytte av det gode tilbudet med rabatterte periodekort.

– Det kombinerte kortet båt+buss er veldig rabattert og en god avtale for kollektivbrukerne. Dette er enda et eksempel på at Venstre holder løftene fra valget og at vi får gjennomslag i posisjon, sier Alf Helge. – Venstre spiller en avgjørende rolle i Hordaland for å stadig utvide og forbedre kollektivtilbudet.

Oppstart er satt til januar 2014 fordi det vil ta tid å få på plass passasjer- og parkeringsfasiliteter på land og en spesialtilpasset båt.

Oppsummert:
•Tilbud starter opp 1/1 2014
•Laveste takstalternativ er valgt
•Med månedskort 27-28kr (27,25-28,25) kr/tur (enkeltbillett 48/44kr/tur)
•Kombinasjonskort innføres
•Bussruter og landfasiliteter legges til rett
•Spesialtilpasset båt

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**