Budsjettet: Venstre spiller med åpne kort!

Eidsvoll Venstre har sendt sitt budsjettforslag til EUB, Romerikes blad, de andre partienes medlemmer av formannskapet – og til våre egne medlemmer. Vi ønsker å spille med åpne kort, sier leder i Eidsvoll Venstre, Kjersti Almåsvold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Forslaget til budsjett er idag blitt distribuert både til media, egne medlemmer og andre partier pr epost. Eidsvoll Venstre spiller med åpne kort, og viser hva vi vil foreslå av påplusninger og reduksjoner på drift og investering, samt hvilke verbalforslag vi har til budsjettet og økonomiplanen.

Vi gjør dette før formannskapets møte imorgen, 27.11, vel vitende om at andre partier kan ta våre forslag og fremme dem som sine egne. Vi ønsker å spille med åpne kort, og vise frem våre prioriteringer – før formannskapet behandler budsjettforslaget fra rådmannen, sier Almåsvold.

Lederen i Eidsvoll Venstre er tydelig på at det fremlagte budsjettforslaget kan bli endret.

– Forslaget er ikke endelig. Vi kan komme til å endre forslaget etter at formannskapet har behandlet budsjettforslaget fra rådmannen. Det kan hende andre partier kommer med forslag som Venstre vil signalisere støtte til. Det kan også hende det kommer innspill fra våre egne medlemmer (og andre!), som vi finner verdt å bringe inn i den videre budsjettprosessen – frem mot kommunestyrets budsjettmøte 11.desember, avslutter Almåsvold.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**