Formannskapet utsatte ledervalget etter Venger

Som vi meldte søndag foreslo Knut Bakkehaug i formannskapets møte igår 20.november å utsette ledervalget etter Amund Venger (SP) i Hovedutvalg for kultur og frivillighet. Formannskapet vedtok igår enstemmig å utsette ledervalget til etter at kommunestyret har vedtatt Eidsvoll kommunes budsjett for 2013.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Grunnen til at Venstre foreslo ledervalget utsatt, er at partiet i kommunestyrets budsjettbehandling vil foreslå å nedlegge hele hovedutvalget. Også Høyre har varslet at de vil gjøre det samme.

FrP er i tenkeboksen. Partiet var mot å opprette utvalget, men har fått tilbud om nestlederverv dersom Aps Hans Arvid Øberg blir ny leder.

Hvis alle partier som var mot å opprette utvalget stemmer for nedleggelse blir utvalget nedlagt. SP var mot å opprette utvalget, men stemte for etter valget ifjor fordi partiet fikk ledervervet. FrP var mot å opprette utvalget, men kan nå tenkes å stemme mot nedleggelse fordi partiet er tilbudt nestledervervet..

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**