Handlings- og økonomiplan

Formannskapet begynte idag budsjettbehandlingen for ny Handlings- og økonomiplan. Venstre ønsker å videreføre et godt servicetilbud til kommunens innbyggere, men samtidig føre en sunn kommuneøkonomi.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

I sitt innlegg i den innledende budsjettbehandlingen viste Venstres gruppeleder, Anja Berggård Endresen, til selve definisjonen av begrepet politikk som en forklaring på de skillelinjene man opplever i årets budsjettbehandling.
“Politikk handler om fordeling av goder og byrder. Byrdene er skatter og avgifter. Vår holdning er at man ikke skal pålegge Solabuen og næringslivet i kommunen unødige belastninger i form av eiendomsskatt. Venstre ønsker derfor at man skal drive kommunen mer effektivt, omstrukturere og fremdeles videreføre gode kommunale servicetilbud. Venstre ønsker ikke å innføre eiendomsskatt”.

Da rådmannens opprinnelige utkast til Handlings- og økonomiplanen ble presentert, kommenterte Sola Venstre at
de gode innspillene fra rådmannen var at man fremdeles legger vekt på at kommunens lærere skal være sikret etter- og videreutdanning, at vi styrker de hjemmebaserte tjenestene samt at det settes inn økte ressurser i forhold til spesialundervisning.

Elev, elever, skole, utdanning, klasse

Foto: Microsoft

Dette er saker som Venstre har besluttet å arbeide for i det videre budsjettarbeidet med KrF. Høyre, FrP, Tanangerlista og Pensjonistpartiet.
Solabladet omtaler også det nye budsjettsamarbeidet i en artikkel på sin nettside.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**