Nominasjonsmøte i dag

Oslo Venstre har lørdag 17. november nominasjonsmøte før stortingsvalget i 2013. Vi vil fortløpende bringe nyheter etterhvert som kandidatene blir valgt. Det skal også velges ny nestleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Nominasjonskomiteens innstilling til stortingsvalgliste ble lagt frem 15.10.2012. På de tre topplassene står Trine Skei Grande, Ola Elvestuen og Guri Melby.

Trine Skei Grande

Trine Skei Grande er partileder i Venstre med tre perioder bak seg på Stortinget. Hun har lang bakgrunn fra frivillig organisasjonsliv og har jobbet som lærer og journalist. Trine brenner for kunnskap og kultur, en anstendig flyktning- og asylpolitikk og reform av velferdsstaten slik at vi løfter de svakeste i samfunnet.

Ola Elvestuen

Ola Elvestuen er nestleder i Venstre og byråd for miljø og samferdsel i Oslo. Ola er en ivrig forkjemper for miljø, storsatsing på jernbane og kollektivtrafikk, og en offensiv politikk for arbeidsplasser og verdiskaping for hovedstadens næringsliv.

Guri Melby.

Guri Melby sitter i sentralstyret i Venstre, leder partiets programkomité og underviser på Høyskolen i Oslo og Akershus. Guri er opptatt av hvordan vi kan løse klimautfordringene og skape det nye, kreative næringslivet som skal overta for oljenæringen. Hun vil skape en skole i verdensklasse.

Komiteens innstilling i sin helhet:
1. Trine Skei Grande
2. Ola Elvestuen