Anja Berggård Endresen på tredjeplass på Venstres liste

I helgen avholdt Rogaland Venstre sitt nominasjonsmøte for stortingsvalgliste til valget i 2013. Iselin Nybø ble enstemmig valgt til toppkandidat på listen. Anja Berggård Endresen fra Sola fikk tredjeplassen. Hun er gruppeleder i Sola Venstre, og sitter i formannskapet der. Hun er også styremedlem i Rogaland Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

— Anja er dyktig og engasjert. Vi tror hun vil være et veldig godt bidrag til vår valgliste, sier leder av nominasjonskomiteen, May Britt Vihovde.

Anja Berggård Endresen arbeider i skolen, og skolepolitikk er en av de politiske sakene som opptar henne mest. Denne høsten leder hun Venstres kunnskapskampanje i Rogaland, der lokalpolitikere fylket over besøker utdanningsinstitusjoner. Hun har selv også besøkt flere aktører i Solaskolen denne høsten. Skolen er en av de viktigste arenaene for læring og integrering. Den fungerer også som en institusjon som vedlikeholder fellesskapet innenfor nærmiljøet.

Dette er prioriteringer som Anja aktivt har arbeidet med i sitt politiske virke hittil. Gjennom sin plass på Venstres Stortingsliste, ønsker hun påvirke videre gjennom å arbeide for at Venstre igjen blir representert på Rogalandsbenken på Stortinget .

— Et sterkt Venstre trengs for å dra Norge i en mer kunnskapsorientert og fremtidsrettet retning. Folk skal merke at vi gjør en forskjell når det kommer til viktige politikkområder som skole og forskning. Venstre har klare verdimeldinger og prioriteringer innenfor disse områdene, sier Endresen.

Svein Abrahamsen, Iselin Nybø, Anja Berggård Endresen, Kjartan Alexander Lunde

Foto: Kenneth Gjesdal