Sjuendekandidat Sara Sægrov Ruud

Sara Sægrov Ruud er sjuendekandidat på de identiske listeen til stortingsvalget 2013 i Aust-Agder og Vest-Agder

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Sara Sægrov Ruud

Foto: Egen

Sara Sægrov Ruud, 40 år, Risør
Tlf 40 20 26 93

Faglærer i medier og kommunikasjon på Risør videregående skole. I tillegg studerer hun pedagogikk på UiA, der planen er å ta avsluttende eksamen våren 2013. Har tidligere arbeidet som journalist og informasjonsmedarbeider.

Opptatt av partiets ideologi, som setter menneskene foran systemer. Hun har valgt Venstre fordi det har et bankende hjerte for de aller minst heldig stilte, enten det er mennesker på flukt, rusmisbrukere eller barn som vokser opp under uakseptable forhold. Andre interesseområder er utdanning, miljø, kultur og demokrati.

Ble med i Unge Venstre 17 år gammel, og satt i landsstyret fra 1992 til 1998, og var nestleder i Unge Venstre sentralt 1995 til 1997. Representerte Unge Venstre i Venstres sentral- og landsstyre 1995-97 og Landsrådet for Norges Barne- og Ungdomsorganisasjoner 1996-99. Satt i Bondevik1-regjeringens “Ungdommens demokratiforum” som kom med en rekke forslag for å styrke barn og unges makt i hverdagslivet og i storsamfunnet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**