Eva Kvelland, 4. kandidat

Eva Kvelland er fjerdekandidat på identiske lister i Aust-Agder og Vest-Agder til stortiungsvalget 2013.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Eva Kvelland mars 2011

Foto: Privat

90 53 44 52

Eva Kvelland (32 år) kommer opprinnelig fra Mandal, og er nå bosatt i Kristiansand. Hun er statsviter og jobber til daglig som doktorgradsstipendiat ved UiA. Etter ti år som folkevalgt i Mandal, er hun nå medlem av bystyret i Kristiansand og i tillegg nestleder i oppvekststyret. Eva Kvelland har de siste 15 årene hatt en rekke verv og posisjoner både i og utenfor partiet. Hun har blant annet vært ansatt som generalsekretær i Norges Unge Venstre, vært politisk rådgiver for Lars Sponheim i Bondevik II-regjeringen, medlem av partiets sentralstyre og styremedlem i Sørlandet Sykehus HF. I dag sitter hun i Venstres landsstyre og er medlem av partiets stortingsvalgprogramkomité. Eva Kvelland har arbeidet innenfor en rekke forskjellige saksfelt. Det som opptar henne mest i dag er skole og oppvekst, sosialpolitikk og demokratispørsmål.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**