Vi skal bygge Venstre!

Venstre har fått vind i seilene. Nå skal vi styrke oss ytterligere, og vi har nedsatt en egen gruppe som skal bygge opp organisasjonen lokalt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstre tar mål av seg å vokse både i oppslutning og medlemstall, og vi går strukturert til verks.

– I den senere tid har Venstre fått flere nye medlemmer som ønsker å engasjere seg aktivt for en grønn og liberal politikk. Det har gjort det mulig for oss å satse, sier Sesselja Bigseth, som skal lede organisasjonsarbeidet.

SKAL NÅ HELE BYGDA
Med seg på laget har hun fått Stig Løkke-Sørensen fra Auli, Charles Franklin fra Vormsund og Erik Holm Melby fra Seterstøa.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Sesselja Bigseth, Tom Fidje, Charles Franklin, Erik Holm Melby, Bjørn Solberg og Øystein Smidt

Foto: Åse Birgitte Skjærli

– Jeg er glad for at vi har fått så god geografisk spredning, for vi skal nå ut i hele bygda. Og hvis noen fra Skogbygda eller Brårud ønsker å bli med, er de hjertelig velkommen, sier Bigseth, som selv er bosatt på Årnes.

ORGANISASJONSARBEID OG POLITISK UTVIKLING
Det er et kompetent team som har fått i oppdrag å bygge Venstre i Nes. Løkke-Sørensen er markedssjef i Mantena AS, og har tidligere markert seg blant annet med utspill om bedre busstilbud fra Auli. Franklin og Melby er blant de nye medlemmene i Venstre. Franklin har bakgrunn som politisk rådgiver for det liberale parti i Kanada i tillegg til at han har erfaring fra internasjonale handel, mens Melby blant annet har jobbet med IKT og strategisk innovasjon. I tillegg har Bjørn Solberg, tidligere Høyremann og nå Venstre-medlem, bidratt i oppstartsfasen.

– Dette er dyktige folk med mye kunnskap og erfaringer, og de har spennende tanker om hvordan vi kan bygge Venstre i Nes, sier Bigseth.

Resten av laget blir heller ikke arbeidsledige framover.

Øystein Smidt, Åse Birgitte Skjærli og Tom Fidje og de andre får nå frigitt tid til å arbeide med den langsiktige politikken vår, sier Bigseth.

Selv om organisasjonsgruppa er nyopprettet, har den allerede rukket å tiltrekke seg oppmerksomhet. Andre Venstre-lag har lagt merke til arbeidet som nå gjøres i Nes, og Drammen Venstre ser nå på muligheten for å gjøre tilsvarende i Buskerud.

SKAL ARBEIDE FOR ET STERKERE VENSTRE
– Målet vårt er todelt. Det kortsiktige målet er at Nes Venstre skal bidra til at vi etter valget neste år får en ny regjering med en grønn, varm og liberal profil. Alle som ønsker regjeringsskifte, men frykter en mørkeblå regjering, bør stemme Venstre, sier Bigseth.

Det langsiktige målet er å få flere representanter for Venstre i kommunestyret i 2015.

– Nes trenger liberale politikere som ikke er redd for å kjempe, nasjonalt så vel som lokalt, for nesbuenes interesser, enten det er Kongsvingerbanen, den lokale legevakta eller en skole som gir læring for livet, eller sier Bigseth.

– Venstre har satt agendaen i en rekke saker, og det skal vi fortsette med. Vi har allerede en strategi på at vi skal gjøre politikken vår synlig for innbyggerne i Nes. Dette blir nå videreutviklet ytterligere, og nesbuene kan regne med å se og høre mer til Venstre framover. Vi skal markere oss på våre hjertesaker og fortsette å se enkeltmennesket i alle situasjoner, slik vi har gjort så mange ganger før, sier Bigseth.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**