Der fremtiden skapes

Rapport fra medlemsmøtet 25. september 2012

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Tirsdag 25. september samlet vi oss i 2.etg. på Peppes for å diskutere revisjonen av kommuneplanen. Kommuneplanen er kommunens styringsinstrument. Den består av to deler, en samfunnsdel (måldel) og en arealdel, og ble sist vedtatt i april 2008. Fokus for vårt møte var helse og omsorg som er en del av samfunnsdelen.

Først holdt Ståle Sørensen fra Tønsberg kommune, prosjektleder for samfunnsdelen, en innledning om kommuneplanens ulike deler og prosessen fremover. Deretter gikk Venstre’s bystyrerepresentanter Aina og Hilmar gjennom hva Tønsberg Venstre ønsker i forhold til helse og omsorg. Til slutt hadde vi en idemyldring rundt hva vi som medlemmer mener er viktig.

Planstrategien ble vedtatt i vår, og i oktober begynner prosessen med å bestemme innholdet i revisjonen. Administrasjonen kommer til å bruke de politiske utvalgene som referansegrupper, og det er her vi har en mulighet til å påvirke: Vi har Hilmar i utvalget for helse og omsorg, Aina i utvalget for bygge-og areal saker og Suzy i utvalget for kultur og frivillighet.

Arbeidet med revisjonen har bare såvidt begynt men allerede nå kan det lønne seg å komme på banen dersom du har synspunkter på hvordan kommunen skal prioritere i årene fremover. Ta kontakt med Aina, Hilmar eller Suzy.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**