Budsjett 2013: 15 millioner til opprustning av torg

I budsjettforslaget for 2013 foreslår byrådet å bruke 15 millioner kroner til opprusting av torg og møteplasser i byen. Det er en satsning på grønne områder, livskvalitet og urbane uterom. I sammenheng med dette prioriterer også byrådet renhold i sentrumsnære områder for 10 millioner kroner ekstra.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

- Gode uteområder gir viktige pusterom i byen vår og øker livskvaliteten i byen, sier Espen Ophaug (V).

– Gode uteområder gir viktige pusterom i byen vår og øker livskvaliteten i byen, sier Espen Ophaug (V).

– Gode uteområder gir viktige pusterom i byen vår og øker livskvaliteten i byen. Oslo er en by med nærhet til grøntområder og natur, og dette forsterkes av denne satsningen, sier nestleder i byutviklingskomiteen, Espen Ophaug (V). – Renhold i offentlige uteområder er en viktig prioritering for Venstre fordi det skaper trivsel i byen, noe som er viktig for alle oss som bor i Oslo, fortsetter Ophaug.

– Opprustningen av torg og møteplasser må ses i sammenheng med rehabilitering av byens fontener og de ekstra midlene til renhold. Dette vil skape et bedre bymiljø mange steder i Oslo, fortsetter Espen Ophaug (V).

– Dette løftet for byens uteområder skaper en viktig ramme rundt de byutviklingsprosjektene vi jobber med nå. Utbyggingen av Bjørvika og Filipstad må bindes sammen av et godt utemiljø i byens sentrum. Den sammenhengende kyststien langs fjorden er også med på å skape en god helhet i bybildet, sier Ophaug.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**