Bekymret for PP-tjenesten i Sandefjord

Til bystyrets møte 27. september har Karin Virik (V) meldt inn en interpellasjon hvor hun ber ordføreren utrede hva kommunen kan gjøre for å få PP-tjenesten opp på et forsvarlig nivå. —Jo lengre vi venter med å sette inn ressurser — jo vanskeligere og mer ressurskrevende blir det, skriver Virik i sin henvendelse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstre bekymret for PP-tjenesten

Foto: Sandefjords Blad

Venstre er bekymret for situasjonen i PP-tjenesten og mener det er alvorlig at mange barn i kommunen som har spesielle behov, ikke får den utredningen og dertil tilpassede opplæring de har krav på ifølge loven, skriver Karin Virik i interpellasjonen til bystyremøtet 27. september.

I en tilsynsrapport fra mars i år, konkluderte fylkesmannen at saksbehandlingen i PP-tjenesten i Sandefjord er for lang, og ga kommunen en frist på to måneder til å igangsette og planlegge tiltak som skulle rette opp forholdet.

Venstre mener det er på høy tid å reagere og få denne saken på dagsorden. I forbindelse med saken har Sandefjords Blad intervjuet Karin Virik. Oppslaget fra papiravisen 21.9 finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**