Kirsti Dale tok 1. plass i prøvenominasjon

Det var godt oppmøte til prøvenominasjonen i Ålesund Venstre, som valgte å prioritere lokallagsleder og gruppeleder Kirsti Dale på 1. plass til stortingsvalglisten. Olbjørn Kvernberg fra Molde ble prioritert på 2. plass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Det var fredag kveld en god forsamling i Ålesund Venstre som samlet seg for å prøvenominere de 4 første plassene til stortingsvalglisten.

Ordførerkandidat Kirsti Dale

Foto: Foto: Hagen

Kirsti Dale ble nominert og valgt til lokallagets 1. kandidat til stortingsvalglisten. Kirsti Dale har de to siste bystyreperiodene utmerket seg med å øke representasjonen fra 1 til 3 i valget 2007, og med aktiv profilering av lokallaget og politikken. Hun har tidligere vært kommunestyremedlem og gruppeleder i Ørsta. I de to siste periodene har hun vært fast medlem i formannskapet og i den siste perioden bygge og delesaksutvalget. Hun har bred organisasjonserfaring og er i dag lærer ved Ålesund videregående.

Olbjørn

Foto: 2011

Olbjørn Kvernberg ble innstilt som lokallagets 2. kandidat. Han er utdannet ingeniør(elektronikk) fra Trondheim Ingeniørhøgskole, og begynte deretter på Forsvarets Forskningsinstitutt på Kjeller utenfor Oslo. Siden gikk han over i det private næringsliv, og etablerte Geodata AS i Oslo i 1988. Han var daglig leder i Geodata AS i 16 år fram til 2004, da han gikk over i en ny rolle som styreleder. Han er i dag gruppeleder for Molde Venstre, og var med på å gjøre et brakvalg for Venstre som resulterte at Molde havnet i flertallskoalisjon og fikk varaordføreren.

Ragnhild åpning valgkamp .Folk først!

Foto: Odd Williamsen

Ragnhild Helset ble innstilt som lokallagets 3. kandidat. Hun er utdannet i helse, og har i lang tid vært en aktiv aktør i kulturlivet. Hun er i dag leder og gruppeleder i Kristiansund, og var med på å “vinne” valget i Kristiansund som eneste parti utenom AP som hadde fremgang i 2011. Hun er også nestleder i Møre og Romsdal og sterk og aktiv debattant innen helse.

Steffen Falkevik2(PR-foto)

Foto: Falkevik foto

Steffen Falkevik ble innstilt som lokallagets 4. kandidat. Han er i dag lokalpolitiker i Ålesund og sitter i dag i Helse og Velferdskomiteen, og jobber i ambulansetjenesten ved Ålesund sykehus. Han er tidligere leder i Møre og Romsdal Unge Venstre og i kommunens ungdomsråd. Allerede før han ble folkevalgt har han kjempet for politiske saker som har fått gjennomslag i bystyret, blant de er ungdomshus og prøveprosjekt for stemmerett fra 16 år og oppover i lokalvalget i 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**