– Vi driver politikk hele året

Slik forklarer leder i Kristiansand Venstre, Jan Kenneth Stavenes, hvorfor partiet står på stand allerede ett år før valget. – Det er nok enklere å komme i kontakt med folk på denne tiden av året enn like foran et valg. Stavenes får støtte av valganalytiker Svein Tore Marthinsen, som mener at dette kan være et sjakktrekk av lokallaget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Lørdag arrangerte Kristiansand Venstre høstens andre lyttestand. Også Fædrelandsvennen dukket opp. Det kan du lese mer om i mandagens avis, der også en valganalytiker uttaler seg om lokallagets standaktivitet utenom valgkampen:

– Jeg tror absolutt at de mindre partiene som lett kan drukne i mediebildet kan tjene på å være synlige, sier Marthinsen til Fædrelandsvennen.

• Les også: – Vi driver politikk hele året (#ABO/www.fvn.no)

På denne lytteposten ba Venstres lokalpolitikere folk om innspill på et spesielt tema:

– Denne gangen satte vi skolepolitikk på dagsorden, og ba forbipasserende om innspill på hvordan vi kan jobbe for å styrke skolen i kommunen, sier bystyrerepresentant Solveig Nilsen til avisen.

Dette er noen av innspillene vi fikk på lørdag:
– For mye byråkrati i skolen
– For stor sentralstyring av skolen
– Vanskelig å få hjelp til elever som sliter
– Læreren trenger mer tid til elevene
– Ønske om leksefri skole
– Mye er bra i skolen, og media svartmaler for mye

Innspillene vil nå bli tatt med inn i den kommende generaldebatten og behandling av kvalitetsmeldingen for skolen i bystyret i oktober.

• Les også: Venstre på lyttepost

Kristiansand Lyttestand