Aktiviteter og møter høsten 2012

Nå er høsten her og vi har begynt planleggingen av høstens aktiviteter. Vi arrangerer en rekke åpne medlemsmøter, Venstreskolen og arbeidsmøter for Stortingsvalgsprogrammet. Vi ser frem til å ønske deg velkommen og ta gjerne med deg en venn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Hovedstyremøte 28. august
Hovedstyret består av Oslo Venstres styre, lokallagslederne samt tre direktevalgte. I tillegg møter ofte byrådene i Oslo og stortingsrepresentanter fra Oslo Venstre. Hovedstyret er Oslo Venstres høyeste beslutningsorgan mellom årsmøtene. Møtene er åpne og foregår på Venstres hus fra kl 18.00-21.00.

Første utkast til Venstres Stortingsvalgsprogram 2013-2017 publiseres 1. september.

Applaus lm2012

Medlemsmøte 4. september
Tema for møtet blir første utkast til stortingsvalgsprogrammet. Guri Melby, leder av programkomiteen vil være en av flere innledere. Møtet er som vanlig på Litteraturhuset kl 18.30 – 20.30. Les mer her.

Venstreskolen trinn 1, 11. september
Dette er et skoleringsopplegg for de som er interessert i å lære mer om partiet Venstre og vår politikk. Trinn 1 er en grunnleggende innføring i Venstres historie, ideologi, organisasjon og politikk og passer godt for helt nye medlemmer eller medlemmer som har vært med en stund men nå har lyst å lære litt mer om partiet eller bli aktiv. Trinn 1 har en varighet på 4 timer, èn kveld. Påmelding til [email protected]. Les mer her.

Stortingsvalgsprogrammet – Arbeidsgruppenes møter
10. september – Miljø og Samferdsel, del 1
12. september – Velferd, del 1
12. september – Kultur og Frivillighet
13. september – Næring og finans, del 1
13. september – Internasjonal politikk, del 1
18. september – Forskning
19. september – Teknologi
24. september – Skole og utdanning, del 1
25. september – Næring og finans, del 2
26. september – Internasjonal politikk, del 2
4. oktober – Miljø og Samferdsel, del 2
8. oktober – Skole og utdanning, del 2.

Les mer om arbeidet med Stortingsvalgsprogrammet her.

Medlemsmøte 2. oktober: Trygg i by’n – også om natta?
Medlemsmøte på Litteraturhuset kl 18.30 – 20.30.
Tirsdag 2. oktober inviterer vi til medlemsmøte om trygghet og hvordan byen vår utvikler seg. Hvor mange lommetyverier har det vært i Oslo så langt i år? Hva gjøres med det? Hvordan kan vi gjøre Oslo til en tryggere plass å bo, også når man skal hjem sent på kvelden? For å innlede og fortelle om situasjonen og utviklingen kommer Bjørn Åge Hansen, stasjonsjef ved Sentrum politistasjon i Oslo. I tillegg kommer Odd Einar Dørum og Lisa Arntzen. Les mer her: https://www.venstre.no/oslo/aktiviteter/artikkel/44928/

Venstreskolen trinn 1, 8. oktober

Kandidatpresentasjon 9. oktober
Oslo Venstre inviterer til presentasjon og utspørring av de øverste kandiatene til Venstres stortingsvalgsliste i 2013. – Dette blir et av høstens mest spennende politiske møter, forteller Sverre Molandsveen, leder i nominasjonskomiteen. Han oppfordrer alle til å komme og treffe kandidatene og forberede sine spørsmål. Møtet er på Litteraturhuset tirsdag 9. oktober kl 18.30. Les mer her: https://www.venstre.no/oslo/aktiviteter/artikkel/45082/

Venstreskolen trinn 2, lørdag 13. oktober

Venstreskolen trinn 2 er et kurs for medlemmer som har tatt trinn 1 og gir deg en dypere innføring i Venstres politikk, organisasjon, historie og ideologi samt praktisk politisk arbeid. Kurset varer fra kl 10.00 – 17.00 og avholdes på Venstres hus.

Hovedstyremøte 25. oktober

Energikonferanse onsdag 31. oktober.
Venstre og Radikale Venstre, Venstres søsterparti i Danmark, inviterer til heldags Energikonferanse i Oslo, onsdag 31. oktober. Les mer: https://www.venstre.no/energy

Medlemsmøte 6. november – Barn i by’n

Nominasjonsmøte 17. november
Nominasjonsmøtet består av valgte delegater fra lokallagene i Oslo Venstre. På nominasjonsmøtet nominerer Oslo Venstre sine kandidater til Stortingsvalget 2013. Nominasjonskomiteen legger frem sin innstilling til liste i månedsskiftet oktober/november. Møtet er åpent. Les mer om nominasjonsprosessen her.

Medlemsmøte 8. januar

Hovedstyremøte 22. januar

Medlemsmøte 5. februar

Årsmøte 9. – 10. februar
Årsmøtet består av valgte delegater fra lokallagene, styret og direktevalgte til hovedstyret. Årsmøtet er det øverste beslutningsorganet i Oslo Venstre. På årsmøtet i 2013 vil vi behandle forslag til stortingsvalgsprogram for Venstre i perioden 2013-2017 i tillegg til mange andre saker.

I tillegg til aktiviteten over arrangeres prøvenominasjoner og årsmøter i bydelene samt mye annen aktivitet. Se mer om aktiviteten i ditt bydelslag i menyen til venstre – velg ditt bydelslag i Oslo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**