Årsmøtet i Arendal Unge Venstre 2012

Jacob Handegard, Madeleine Ulstein og Morteza Salehi i ledelsen for Arendal Unge Venstre etter årsmøtet lørdag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Dato: 11.august. 2012
Tid: 1400-1630
Sted: Arendal Kulturhus

Fra venstre: Jostein Holen, Emil Eliassen, Jacob Handegard, Magnus Haugmoen Handegard, Morteza Saleh

Foto: Pål Koren Pedersen

Tilstede: Jacob Handegard (Leder Arendal Unge Venstre), Morteza Salehi (Nestleder i Arendal Unge Venstre), Jostein Holen (Kasserer i Arendal Unge Venstre), Emil Eliassen (Styremedlem Arendal Unge Venstre), Magnus Haugmoen Handegard.
Observatører: Celina Wien Dragseth (Kasserer i Aust Agder Unge Venstre), Pål Koren Pedersen(Bystyremedlem for Venstre i Arendal).
Pål Koren Pedersen ønsket velkommen til Arendal Unge Venstres første årsmøte siden opprettelsen i starten av 2012. Etter å ha sagt velkommen gav han de frammøtte et innblikk i kommune og fylkespolitikk. Han fortalte så om verdien av Unge Venstre i forhold til å utvikle ny politikk, engasjere fremtidige venstremedlemmer og kjempe for gode valgresultater.
Leder i Arendal Unge Venstre, Jacob Handegard fortalte om sine personlige mål for hva Venstre og Unge Venstre skal oppnå i Arendal og Aust-Agder. Målene hans var en minister fra Agder Venstre, 2 mandater fra Agder Venstre, et unge venstre medlem inn i kommunestyret i Arendal og et unge venstre medlem inn på fylkestinget.
Nestleder i Arendal Unge Venstre, Morteza Salehi, holdt en appell om hvordan skolen bør se ut i framtiden.
Jacob Handegard, gav et kort innblikk i Eu og Norges forhold til Eu.
Vedtak av ny politikk:
Arendal Unge Venstre støtter legalisering av vannscootere fordi vannscootere ikke er farligere enn båter. Arendal Unge Venstre vil jobbe for bedre holdninger på sjøen og bedre opplæring for alle som ferdes på sjøen.
Arendal Unge Venstre ønsker mer forsking på Atomkraft. Atomkraft har uant et uant energipotensial derfor ønsker Arendal Unge Venstre forskning på prosessene før, etter og under utnyttelse av kjernefysisk kraft.
Valg av styre:
Jacob Handegard, leder med ansvar for fagområdet EU
Madeleine Ulstein, 1. nestleder med ansvar for kulturpolitikk
Morteza Salehi, 2. Nestleder med ansvar for skolepolitikk
Jostein Holen, kasserer med ansvar for sosialpolitikk
Emil Eliassen, Sekretær og informasjonsansvarlig med ansvar for miljø og energipoltikk
Magnus Haugmoen Handegard, styremedlem med ansvar for økonomisk politikk
Styret ble enstemmig vedtatt